سامانه بارشی مهمان آسمان فارس می شود|احتمال سیلاب وجود دارد

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: با توجه به نقشه های پیش بینی هواشناسی آسمان فارس از روز جمعه به مدت سه روز بارانی خواهد بود.
کد خبر: ۸۳۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ 25 March 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:مسعود ده ملایی بیان کرد: با توجه به نفوذ و فعالیت سامانه بارشی جدید به استان فارس انتظار می‌رود این سامانه در استان به صورت بارش شدید باران همراه با رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید لحظه‌ای، احتمال تگرگ در مناطق مستعد و در ارتفاعات نیز به صورت برف همراه باشد.

مدیرکل هواشناسی فارس اضافه کرد: فعالیت این سامانه در استان فارس از روز جمعه ۸ فروردین ماه آغاز خواهد شد و تا روز دوشنبه ۱۱ فروردین ادامه خواهد شد

وی در خصوص فعالیت این سامانه یادآور شد: این سامانه در روز نخست ورود به استان مناطق شمال و مرکز استان را تحت پوشش خواهد داشت که احتمال بارش ۵ تا ۱۰ میلیمتری برای این مناطق دور از دسترس نخواهد بود البته در روز شنبه این سامانه سراسر استان را پوشش خواهد داد و انتظار است در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی شاهد بارش ۲۰ تا ۵۰ میلیمتری در این مناطق باشیم.

ده ملایی اضافه کرد: این سامانه در روز سوم نیز کل استان به ویژه مناطق جنوب، مرکز و شمال غرب را پوشش خواهد داد و انتظار می‌رود شاهد بارش‌های ۳۰ تا ۶۰ میلیمتری در این مناطق باشیم و در روز آخر نیز این سامانه در جنوب شرق استان فعالیت خواهد کرد و انتظار می‌رود که بارش‌ها در این مناطق نیز بین ۵ تا ۱۰ میلیمتر باشد.

او ادامه داد: فعالیت این سامانه در استان به گونه‌ای است که احتمال اب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در استان وجود دارد.

وی به مردم توصیه کرد: افراد از تردد و اتراق در کنار رودخانه‌ها، مسیل‌ها اجتناب کرده و از چرای دام در مناطق مستعد سیل نیز پرهیز کرده تا شاهد کمترین خسارت‌های وارده به استان در صورت وقوع سیلاب فصلی باشیم

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار